Vandaag had ik afgesproken met Jamie Steer en zijn vader Andy. We zouden gaan vissen op een stukje Maas in de buurt van Linne. Het was even zoeken, maar gelukkig kwam ik de heren Steer met hun auto tegen en kon ik achter hen aanrijden. Bij een mooi stukje om de aanhanger te parkeren en waar ik ook nog prima het water in kon zijn we gestopt. Jamie en zijn vader zijn nog wat verder gereden om daar met hun bellyboot te water te gaan.

Druk
Het was een prachtige dag en veel zon en weinig wind. Het was enorm druk op het water. Vooral de momenten waarop de sluit open ging, leek het wel alsof iedereen zo snel mogelijk het volgende stukje water wilde bevaren. Het gevolg was dat wij iedere keer met een heleboel golven zaten te kijken. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd.

andieAndy met zijn bellyboot

Systemen
Omdat het nog gesloten seizoen was, hebben we alle drie gedropshot met pieren. Jamie had een hele stellage want hij ging voor de meerval (liefst van een meter of twee). Andy en ikzelf hadden ook nog een lijntje met een dobber en pieren voor een verdwaalde snoek of iets dergelijks.
Verder hadden we allemaal fishfinders van lowrange bij ons en natuurlijk was ik met mijn Hobie Kayak op het water.
Natuurlijk had ik mijn Cinnetic spin en Tubertini dropshot bij me.
jamieJamie

De vangsten
Het bleek een erg taaie dag te worden en de vangsten waren erg mager. Pas toen het wat rustiger werd en wij een paar mooie stroomnaadjes vonden vingen we een paar vissen. Andy was de eerste met een baars, gevolgd door mijzelf. Daarna had Andy nog een baars en een grondel. Ook ikzelf ving nog twee grondels.
Als laatste was ook Jamie aan de beurt met een mooie snoekbaars.
Iedereen had zijn visje gevangen, daarnaast hadden we ook allemaal een mooie kleur erbij gekregen. Al met al een mooie dag.
Volgende week is de gesloten periode voorbij, dus mogen de pluggen, shads en spinners ook weer mee.